Visar inlägg från februari 2014

Tillbaka till bloggens startsida

Dags att gå vidare.

Ja men då var det dags att gå vidare.

Då menar jag inte att jag kommer lämna er där ute i er ensamhet, nej så lätt blir ni inte av med mig. Utan jag kommer lämna denna bloggen och börja skriva på en annan.

Lovar att det kommer bara att bli bättre.

Så från och med nu får ni gå in på följande länk:

http://editor.wix.com/html/editor/web/renderer/edit/12304e95-e0b0-41f9-a7da-159dde2a24ef?metaSiteId=e8a1e9b6-7076-4add-8463-b3fd294f9907&editorSessionId=E269FB9E-1EFE-489A-9BEB-0C1C92949A85


Ni får ha det så jätte bra så ses vi på andra sidan :-) 


0 kommentarer | Skriv en kommentar

TRIATHLON her I come.

                        

Jag är en sådan person som behöver ha mål för att tagga mig själv. Vist jag kan träna eller göra saker bara för att. Men om jag har ett mål så sätter jag in den där extra växeln.

I några år har jag haft Vätternrundan som ett mål, men i år skall jag inte cykla Vättern av olika skäl. 

Utan i år blir det triathlon, något jag ALDRIG har gjort innan. Vist jag har cyklat innan, o simmat lite på sommaren och löpningen har jag börjat med mer nu de senaste 6 månaderna. Men att göra alla dessa grenar efter varandra det har jag inte gjort innan. Men det skall det bli skiiiiiit kul att få testa på detta. 

Nu skall jag vara ärlig, jag skall inte göra en hel triathlon utan en sprint. Även jag vet vad mina begränsningar går,,,tror jag ;-)

En sprint är allt mellan 300-700 meter simning, 20 km cykling och 5 km löpning.

Den gren jag känner mig mest nervös över är simningen. Men jag vet att jag kan få all hjälp jag behöver av mina vänner som simmar. På onsdag skall jag simma med en kompis från NW Domkyrkan. Hon skall lära mig allt hon kan :-) 

När det gäller löpningen måste jag öka farten, tipsen jag har fått är att springa, springa och åter springa så kommer farten att komma med tiden.

Det är nog bara cyklingen som jag känner mig säker med, men även där måste jag träna mera. Kommer bli sååå glad när jag kan ta ut min stora kärlek igen :-) 

Jag har ännu inte anmält mig till något lopp på grund av ekonomiska själ men jag skall.

De lopp jag har tänkt anmäla mig till är :

Borås Triathlon 7 Juni

Varberg Triathlon 22 Juni

Halmstad Triathlon 29 Juni

Göteborg Triathlon 20 Juli

Tjörn Triathlon 31 Augusti

Om någon av er också skall anmäla er till något av loppen, säg till. Det är roligare att träna tillsammans. 

Ha nu en jätte bra vecka, ta hand om er och varandra

 


0 kommentarer | Skriv en kommentar

Torr hud,, jag vet vad som hjälper.

    

                                       

Vem har inte torr hud nu, det är kallt ute och man har torr luft inne i sin lägenhet. Det spelar ingen roll hur mycket man smörjer inget hjälper ju. 

Men jag lovar denna produkten Aleoe Propolis Crem hjälper, mina händer har blivit så mycket bättre nu när jag använder denna varje dag. 

Basen är ren Aloe vera sedan finns det Proplis som kommer i från bikupan. Även kamomill och allantoin som är kända för hudvårdande egenskaper. Man hittar även vitaminerna A och E de vårdar också huden.  

Man kan använda denna krämen över hela kroppen, hand- fotkräm det är även en dag och nattkräm. Har man känslig hud är denna kanon.

Jag cyklar mycket även om det är kallt ute, att ta denna kräm i ansikten  har gjort sådan stor skillnad för mig. Ingen torr hud och nare som jag har haft problem med varje vinter är i stort sätt borta :-) 

Så var inte rädd att höra av er,, och om ni nu inte skulle gilla denna produkt så har ni 90 dagar ångerrätt,, Helt fantastiskt, jo jag vet :-) 


Ha nu en kanon vecka,,det skall jag ha :-) 



0 kommentarer | Skriv en kommentar

Helt otroligt men sant.


 


Ja men då är Januari över och vi är inne i Februari. Tiden går fort när man har kul ;-)

Detta innebär också att Paleo månaden är över. Kan ju säga att det var rätt jobbigt men även lärorikt. Det gick väldigt lätt att ta bort bröd och gluten, det trodde jag då inte. Men svårt att få i sig den mängd mat man behövde tanke på att man tränar en hel del och då även mycket kondition. 

Fick i slutet lägga in lite mer mejeriprodukter för att få i mig mer kalorier. 

Det jag kände av först var att jag inte kände mig så uppsvullen och att jag var så mycket piggare. Jag har faktiskt kunnat minska ner på min medicin till sömnsjukdomen :-) 

Astman kan jag inte säga på rakarm har blivit bättre,men det kanske behövs lite mer tid för att kunna se effekter på den.

Jag är verkligen överraskad över resultaten bara efter 4 veckor. 

Jag vägde mig och mätte mig och här kommer den största överraskningen. Håll i er nu alla :-)

                  30/12-13                   31/1-14

 Höft:         100 cm                      95 cm      = -5 cm

 Midja:        77 cm                       76 cm       = -1 cm

 Lår:            62 cm                       60 cm       = -2 cm

 Vad:           35 cm                       35 cm       = +-

 Överarm:    32 cm                      30 cm       = - 2 cm

 Underarm:  24 cm                      24 cm       = +-

Vikt:              68 kg                       65 kg        = - 3 kg :-)

Innan har jag typ gått ner 1 kg på 2 månader, men att jag nu har gått ner 3 kg på 4 veckor är helt sjukt. Det är mycket vatten som har försvunnit. 

Det känns jätte bra, men nej jag behöver inte gå ner mer nu. 

Jag kommer att hålla kvar i att inte äta så mycket gluten. Typ inget på veckodagarna ev något på helgerna ( unna sig). Äta bulgur, matvete i första hand och pasta om jag måste. 

Mejeri produkter kommer jag äta, men kanske inte överdrivet mycket. Mjölk till kaffet kommer inte att hända, jo ni hörde rätt. Förstår inte varför jag har haft mjölk i kaffet innan.

Det var kul att testa Paleo och vill ni testa så gör det. Men det jag kan säga är att håller ni på med konditions sporter. Se verkligen till att ni får i er den mängd kalorier ni behöver. Det är lätt att man inte får det, så kände jag det. Jag åt en hel del rotfrukter för att få i mig kolhydrater. Men rotfrukter gjorde att jag fick en mättnads känsla fort, så jag fick inte i mig den mängd jag behövde. Kör man ren styrketräning så är det en annan sak. 

Hoppas jag inte skrämde någon nu, för ni vet om man inte testar så får man aldrig veta.

Men lyssna på er själva och vad eran kropp säger. 

                                                      Tips från coachen. 


0 kommentarer | Skriv en kommentar